Stan portfela na dzień 28.01.2007
 Oceń wpis
   

Witam, Mój bajtlik bez zmian tyle że udziałowo bardzo się zmiania poprzez stale rosnące ceny zarówno MSZ jak i BPHFIZSN. Oba te papiery razem stanowią niebezpieczną większość:-)

MSZ - jeden z kandydatów do tytułu spółki roku. Jeśli się spojrzy na wskaźnik C/Z to w tej chwili wydaje się on bardzo wysoki ale już niebawem wyniki za IV kwartał które powinny być rewelacyjne a to w znacznym stopniu zweryfikuje wycenę wskażnikową. Zastanawiam się nad zwiększeniem zaangażaowania czyli w myśl kontrarianizmu powinienem zacząć sprzedawać:-) Przewiduje płytką korektę papieru a potem dalszy marsz na 10 zeta.

BPHFIZSN - rewelacja początku roku w skali całej gpw. Ja mam już w tej chwili 40% zysku od Listopada kiedy wszedłem, a fund właściwie ruszył z kopyta dopiero po Sylwestrze i albo spóźniony Mikołaj swój rajd uskutecznił albo to efekt Stycznia:-) Papier goni Arkę i to działa bardzo napędzająco ale co będzie jak arka zacznie pikować? Ciekawe ile z tego wzrostu to właśnie efekt psychologii i przekonania że będzie tak jak na arce? Ogólnie to uważam ze to najlepsza inwetycja długoterminowa na rynku i przyniesie kilkaset procent zysku do momentu wygaśnięcia.

PROCHEM  - solidna spółka budowlana, to doświadczenie z nią i sukces inwestycyjny jaki osiągnąłem zdopingował mnie do wejścia bardzo agresywnie w MSZ. Aż trudno uwierzyć ale rok temu a może nieco wcześniej Prochem miał C/Z około 4... Okazało się że warto zwracać uwagę na fundamenty i wskaźniki a spółka była wtedy po okazyjnej cenie. Istotne jest to że Prochem to nie jest developer jakich rośnie nam jak grzybów po deszczu. To jest bardzo specjalistyczna firma posiadająca kompetentny personel. Jedyną wadą jest pewna lakoniczność w relacjach między emitentem a inwestorami (brak jakiegolwiek PR, mało komunikatów).

DUDA - Wciąż wierzę w otwarcie granic wschodnich i hosse na rynku mięsnym. Po zakończeniu zamieszania związanego z prawami poboru mam nadzieję że kurs powoli zacznie piąć się w górę.

GETIN - moda na Leszka Czarneckiego nie mija. Według mnie Getin to bank przyszłości, prędzej czy później pojawi się chętny na przejęcie a wtedy jazda w kosmos i powtórka z EFL.

PLASTBOX - z tego co mówią nam ostatnie infa to robi się nam kolejny developer. Trochę to nie dobrze świadczy o zarządzaniu spółką skoro nie trzyma się core businessu czyli tego na czym powinna się ona skupić. Czysto spekulacyjnie może to jednak pomóc papierowi krótkoterminowo. Ja bacznie będe obserwował wyniki na działalności operacyjnej, ale powinno być OK bo jeden fundusz się pojawił na 16%.

AGORA - kupiłem jakiś czas temu bo uważam że wypada mieć coś z elitarnego grona WIG20. Ago okazała się bardzo przeceniona (mój średni zysk to 30%).

BORYSZEW - to jest spółka która ma niewielkie udziały w moim portfelu. Kupiłem bardziej dla zabawy małą ilość ale wciąż uważam ją za wielką okazje na zarobek. Czaję się aby dokupić.

Wskażnik nastroju inwestycyjnego: 8 (objaśnienia skali również na moim blogu)

Pozdrawiam wszystkich a szczególnie forumowiczów giełdowych money.pl!

PS Nie chcę by to brzmiało jako rekomendacja ale poważnie zastanawiam się nad kupieniem kghm.

Komentarze (8)
Skala wskaźnika nastroju inwestycyjnego by Longterm
 Oceń wpis
   

Wskaźnik nastroju inwestycyjnego (skala 1-10):     7*

* Objaśnienia stopni w skali 1-10:

10-euforia, myśle o Lexusie lub Mercedesie i o wakacjach na Hawajach, czas sprzedawać!

9-szał zakupowy, znajomy z podwórka pyta się w co warto wejść:-)

8-byczo, korci do robienia kolejnych zakupów, wydaje się że nie może spaść...

7-umiarkowany optymizm, wiara we wzrosty jednak hamowana rozsądkiem?

6-nadzieja, pomimo niewyraźnej sytuacji kurs nieśmiało na północ.

5-konsolidacja, brak przekonania co do kierunku.

4-marazm, myśle co by tu pierwsze obciąć:-(

3-strach, wszystko widze na czerwono, niedźwiedź się budzi ze snu.

2-panika, absolutny brak wiary we wzrosty, nie chce mi się myśleć nawet o giełdzie...

1-dno, nikogo nie ma na forum money.pl, nikt już nie wierzy w giełdę. Czas na zakupy!

Komentarze (2)
Mój portfel na dzień 17.01.2007
 Oceń wpis
   

Witam, mój bajtlik bez zmian:

Mostostal Zabrze - nie ma co pisać, jak narazie jeden z kandydatów na spółkę roku,

BPHFIZSN - ostatnie wzrosty mnie kompletnie zaskoczyły swoim rozmiarem, fund goni arke,

Prochem - solidna budowlanka i to nie jakaś lipna developerka ale specjalistyczna firma budująca w branży chemicznej i paliwowej, mój cel to 100 zł,

Duda - mam wiarę w otwarcie granic wschodnich w tym roku a wtedy odpał,

Plastbox - zdaje się że kolejna spółka budowlana na giełdzie? (patrz ostatnie infa) Do tego fundusz wszedł na 16 % - coś się dzieje wreszcie na papierze,

Agora -warto mieć coś przecenionego bardzo  z WIG20 i to była własnie taka spółka,

Getin - nigdy nie minie moda na Leszka

Boryszew - okazuje się że się pomyliłem no i może być jeszcze gorzej bo dobierają się do Karkosika. Chyba sprzedam.

Pozdrawiam

Wskaźnik nastroju inwestycyjnego (1-10): 7

 

 

 

Komentarze (0)
Mostostal Zabrze Zbigniewa Opacha wygrywa z Supłaczem
 Oceń wpis
   

Witam, dziś był ostatni dzień notowań PDA Mostostalu Zabrze. Od jutra będzie w obrocie giełdowym 30 miliony akcji wcześniej zarejestrowanych przez KDPW. Ponadto jeszcze wcześniej sąd zatwierdził rejestracje akcji wierzyciel co oznacza że cały plan Zbigniewa Opacha mający na celu wyciągnięcie spółki z bankructwa się udał w 100%. Nie brakowało negatywnej prasy oraz czarnego PR w mediach kreowanego głównie przez niejakiego Jarosława Supłacza. Poniżej przedstawiam krótką historię wojny wypowiedzianej przez tego analityka spółce. Warto zwrócić uwagę jak zmieniał się kurs MSZ po kolejnych bitwach.

1) 08.06.2006 Wypowiedzenie wojny przez Supłacza

Na stronie www.polandsecurities.com pojawia się bardzo negatyna ocena spółki MSZ autorstwa Jarosława Supłacza pod tytułem "Konstrukcje w obłokach" http://www.polandsecurities.com/mostostal-zabrze.08062006.pdf

Jednocześnie na nowo powstałej  stronie www.gpwtrader.com pojawia się anonimowy artykuł podobnej treści pod tytułem "Mało akcji, dużo akcji,...bardzo dużo akcji" http://www.gpwtrader.com/mostostalzabrze.html

W swoim artykule Supłacz zarzucał MSZ przede wszystkim nieuczciwość wobec wierzycieli. Kwestionował plan wyjścia spółki z bankrutctwa oraz przestrzegał przed ogromnym zwiększeniem tzw. free float po dopuszczeniu akcji wierzycielskich do obrotu.

KURS MSZ: 2,35 zł

2) 08.10.2006 Atak Supłacza-fundamentalisty

Na stronie Supłacza pojawia się w końcu broń w postaci dogłębnej analizy fundamentalnej spółki w której to porównuje się MSZ do konkurentów w branży bankruta jakim był wtedy de facto MSZ. http://www.polandsecurities.com/MZH_Analiza_Fundamentalna.pdf

Zadajmy sobie pytanie czy można wogóle sporządzić rzetelną analizę fundamentalną spółki znajdującej się w stanie upadłości? Supłacz umiejętnie zagrywa liczbami i danymi wywołując wrażenie że MSZ to jeden wielki przekręt.

KURS MSZ: 3,15 (wzrost o 34%)

3) 06.10.2006 Imperium Kontratakuje - wytoczenie sprawy sądowej Supłaczowi

Pełna treść raportu bieżącego Mostostal Zabrze z 06.10.2006:

Raport bieżący nr 104/2006

Zarząd Mostostal Zabrze - Holding S.A. (Emitent, Spółka) informuje, że w związku z rozpowszechnianiem w mediach (w szczególności za pomocą internetu) nieprawdziwych, niesprawdzonych i wprowadzających w błąd informacji na temat Emitenta przez pana Jarosława Supłacza, Zarząd Emitenta w dniu 28 września 2006 r. złożył do Komisji Nadzoru Finansowego zawiadomienie o podejrzeniu manipulacji kursem akcji Mostostalu Zabrze-Holding S.A. i wszczęcie stosownego postępowania wyjaśniającego dotyczącego działalności pana J.Supłacza. Ponadto Emitent zamierza w tej sprawie złożyć stosowne zawiadomienie do prokuratury oraz skierować przeciwko panu J. Supłaczowi sprawę do sądu wnosząc o odszkodowanie.
Zarząd Spółki ma istotne powody przypuszczać, że pan J.Supłacz działa na zlecenie konkurencji i jego podstawowym celem – podobnie jak to było w przypadku kilku innych spółek publicznych - jest pogorszenie klimatu inwestycyjnego wokół Mostostalu Zabrze oraz jego wiarygodności wśród inwestorów i kontrahentów

Odpowiedź Supłacza

http://www.polandsecurities.com/mostostal-zabrze.htm

KURS MSZ: 2,74 (spadek o 13%)

4) 15.11.2006 Supłacz oskarża o kłamstwo w sprawie akcji dla wierzycieli

Supłacz wysyła list do Komisi Nadzoru Finansowego oskarżając MSZ o zwodzenie wierzycieli i wprowadzenie w błąd akcjonariuszy.

http://www.polandsecurities.com/Pismo_KNF_15-11-2006.pdf

KURS MSZ: 3,37 (wzrost o 24%)

20.11.2006 na swojej stronie Supłacz pisze kolejny stronniczy artykuł pod tytułem "Kto ponosi odpowiedzialność za brak rejestracji emisji".

http://www.polandsecurities.com/rejestracja_emisji_MZH.pdf

KURS MSZ: 3,48 (wzrost o 3,3%)

5) 28.12.2006 Rejestracja akcji wierzycielskich

http://gielda.onet.pl/18,1456386,komunikaty.html

KURS MSZ: 4,22 (wzrost o 21%)

6) 11.01.2007 Dopuszczenie do obrotu akcji nowej emisji serii C

http://gielda.onet.pl/18,1463733,komunikaty.html

KURS MSZ: 4,72 (wzrost o 11,8%)

Podsumowując niejaki Jarosław Supłacz najwyraźniej przyczynił się w pewien sposób do ogromnego wzrostu akcji MSZ począwszy od wypowiedzenia wojny 08.06.2006. Kurs wzrósł od tamtego momentu o ponad 100% z 2,35 na 4,72 zł.  Ale tak na serio to sukces Mostostalu jest niewątpliwie zasługą głównego inwestora Zbigniewa Opacha który dokonał dosłownie cudu i wyprowadził tą spółkę ze stanu bankructwa. Teraz ta śmieciowa do niedawna spółka która nie była nawet w indeksie WIG ma wielomilionowe kontrakty w kraju i zagranicą a obroty na ostatniej sesji wyniosły 11 milionów.

Pozdrawiam

Wskaźnik nastroju inwestycyjnego (1-10): 6

 

 

 

 


Komentarze (4)
Korekta nie znaczy bessa.
 Oceń wpis
   

Witam w Nowym Roku 2007!

Myślę że będzie to kolejny udany rok dla naszej giełdy oraz generalnie dla globalnej gospodarki. Chiny i Indie nie mogą nagle zwolnić bo za dużo płynie tam inwestycji z całego Świata a ich popyt wewnętrzny stale rośnie. Do tego będą potrzebowały napewno ogromne ilości surowców co może tylko nas cieszyć bo największy wpływ na WIG20 mają spółki surowcowe. Chociaż Chiny, Indie i Brazylia razem wzięte stanowią już sporą siłę w Światowej gospodarce to jednak ich powodzenie zależy WCIĄŻ od Wujka Sama. Jeśli gospodarka USA nie wyląduje miękko i pogrąży się w recesji nie ma mowy o tym że rynki wschodzące sobie same poradzą. Ameryka to największy klient Chin któremu to klientowi pożyczają wciąż pieniądze aby ten był zadowolony i wciąż od nich kupował, mało tego produkował kupowane przez siebie produkty na chińskiej Ziemii za własne pieniądze. Kiedy jednak ten klient przestanie kupować to isnieje ryzyko że taki interes na kredyt straci rację bytu. Ja jednak się tego nie obawiam. USA mają moim zdaniem dobrego pilota i nie ważne czy obniży stopy już 31.01.2007 czy później to ja wierze że nie rozbije samolotu z nami wszystkimi na pokładzie. Dzisiaj było dobre info o redukcji bezrobocia w USA, co oznacza że nie może być recesji bo nie wyobrażam sobie tego zjawiska w kraju gdzie WSZYSCY mają pracę. Tego kraju nie można tak łatwo załamać bowiem ma bardzo elastyczny rynek pracy i wciąż płyną tam inwestycje zagraniczne dające nowe miejsca pracy. Ja osobiście wybrałem właśnie WSKAŹNIK BEZROBOCIA jako drogowskaz sytuacji w USA. Jeśli bedzie się sytuacja pogorszać i firmy zaczną zwalniać jak po 11.09.2001 to będzie dopiero moim skromnym zdaniem oznaka recesji i to "na całego".

Trochę się rozpisałem, mam nadzieję że mi to wybaczycie ale chciałem jeszcze wypowiedzieć się zdecydowanie w sprawie surowców. Otóż uważam że spółki paliwowe (Orlen, Lotos, MOL) jak i inne surowcowe (KGHM, PGNiG) będą koniem napędowym w 2007 roku. Ta styczniowa korekta jest bardzo potrzebna. Zastanawiam się bardzo poważnie nad zakupem KGHM i Orlenu kiedy trend się odwróci. Jednym zdaniem uważam że obecna przecena to jedynie korekta ale trwająca nieco dłużęj niż majowa z ubiegłego roku.

Mój portfel na dzień 05.01.2007:

MSZ

MSZA

BPHFIZSN

Prochem

Plastbox

Duda

Getin

Agora

Boryszew

Wskaźnik nastroju inwestycyjnego (1-10): 6

 

 

 

Komentarze (0)
O mnie
Albert Rokicki
Jestem inwestorem długoterminowym i będe zawsze to podkreślał. Na warszawskiej giełdzie od 2000 roku. Nigdy nie kupiłbym akcji spółki której nie chciałbym posiadać na własność gdybym miał nieograniczone możliwości finansowe. email: kontakt@longterm.pl
Najnowsze wpisy
2013-08-24 09:09 44 analizy polskich spółek
2013-08-05 11:18 Letnia hossa
2013-07-03 09:54 Darmowy e-book!
2013-06-26 19:23 QE OR NOT QE?
2013-06-23 22:43 Darmowe szkolenie z inwestowania
Najnowsze komentarze
2014-01-29 20:32
cvdfer:
44 analizy polskich spółek
zarobił swoją kasę na idiotach dzięki swoim marnym analizom i wyjechał z kraju, teraz bawi się[...]
2014-01-06 19:04
najlepszeprezenty.com.pl:
16 spółek które dadzą zarobić na odbiciu
pozdrowienia :)
2013-12-23 13:11
rtvagd:
Największy kryzys gospodarczy w historii ludzkości
pozdrowienia :)